Προετοιμασία για Εισαγωγή σε Μουσικά Σχολεία

Προετοιμασια για Εισαγωγη σε Μουσικα Σχολεια στο Θουκυδιδειο Ωδειο

Πρόγραμμα προετοιμασίας για εισαγωγή σε Μουσικά Γυμνάσια

Το πρόγραμμα μας απευθύνεται σε μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού και στηρίζεται σε τέσσερις συμπληρωματικούς άξονες:

  • Ανάπτυξη των απαιτούμενων δεξιοτήτων για τις εξετάσεις: Οι μαθητές αναπτύσσουν τις βασικές δεξιότητες τις οποίες θα χρειαστούν κατά τη διάρκεια των εξετάσεων: 
    1. Ρυθμική αντίληψη
    2. Ακουστική ικανότητα
    3. Φωνητική ικανότητα
  • Εξατομικευμένη προσέγγιση και στήριξη: Κάθε μαθητής έχει το δικό του τρόπο μάθησης στο οποίο προσαρμοζόμαστε για να διευκολυνθεί η πρόοδός του
  • Προσομοίωση: Κατά τη διάρκεια της χρονιάς πραγματοποιούνται ασκήσεις προσομοίωσης των εισαγωγικών εξετάσεων με στόχο οι σπουδαστές να εξοικειωθούν με το περιβάλλον και τη διαδικασία των εξετάσεων
  • Διαχείριση άγχους: Σε συνεργασία με τους γονείς, αποδίδουμε προσοχή στη διαχείριση του άγχους των παιδιών που συνδέεται με τις εξετάσεις

Το μάθημα είναι εβδομαδιαίο και διαρκεί 60’.
Υπεύθυνη Τμήματος: Έλενα Κίτσου

Ορισμένες πληροφορίες σχετικά με τις εξετάσεις

Τα θέματα στα οποία εξετάζονται οι υποψήφιοι είναι: Διάκριση ηχοχρωμάτων, Ρυθμός, Ακουστική ικανότητα, Φωνητική ικανότητα και προαιρετικά ένα Μουσικό Όργανο (ευρωπαϊκό ή παραδοσιακό) σε επίπεδο αντίστοιχο τουλάχιστον της Κατωτέρας Σχολής.

Ενδεικτικά, ο μαθητής καλείται:

  • Να τραγουδήσει τραγούδι της επιλογής του, το οποίο έχει προετοιμάσει.
  • Να τραγουδήσει τραγούδι της επιλογής του με διαφορετική βάση (transporto).
  • Να συνοδεύσει ρυθμικά το τραγούδι της επιλογής του, κτυπώντας παλαμάκια.
  • Να επαναλάβει, κτυπώντας παλαμάκια, ρυθμικά μοτίβα που δίνονται από τα μέλη της επιτροπής.
  • Να διακρίνει και να δείξει, με αντίστοιχη κίνηση του χεριού του προς τα πάνω ή προς τα κάτω, τη μεταβολή προς τα πάνω ή προς τα κάτω του τονικού ύψους του ήχου.
  • Να αναγνωρίσει, μέσα από ηχογραφημένα μουσικά αποσπάσματα, α) τον αριθμό επαναλήψεων ενός σύντομου και χαρακτηριστικού μουσικού θέματος κατά την ακρόαση ενός μουσικού κομματιού, β) τις βασικές κατηγορίες οργάνων – Έγχορδα, Πνευστά, Κρουστά, γ) τον αριθμό των οργάνων σε ένα μουσικό απόσπασμα και δ) τo ύφος χαρακτηριστικών και σύντομων μουσικών κομματιών.
  • Να επαναλάβει σε απλό μουσικό όργανο (ξυλόφωνο) μία σύντομη μελωδία που θα ακούσει στο πιάνο.
  • Να εκτελέσει, εφόσον γνωρίζει κάποιο μουσικό όργανο σε επίπεδο τουλάχιστον Κατωτέρας Ωδείου, ολιγόλεπτο μουσικό έργο της επιλογής του. Η εκτέλεση έργου είναι προαιρετική.

Πηγή

Κίτσου Έλενα
Μουσικοπαιδαγωγός
Scroll to Top